tisdag 2 juni 2015

Språkliga idiom

Jag valde idiomet "sliten av tidens tand" och uppgiften var då att avbilda detta idiom enligt två perspektiv. Det ena skulle vara bildligt (vad det betyder) och det andra bokstavligt (exakt vad det står)

I mitt fall så skulle jag därför få fram en bild där man ser att något är gammalt och slitet och en bild där man ser vad det bokstavligt betyder. Jag tyckte att det skulle bli mycket bättre om jag blandade båda bilderna i en och försökte då skapa ett gammalt papper med en bild där man ser vad idiomet bokstavligt betyder.

Resultatet blev såhär:



Man kan se att pappret är gammalt och slitet och på det illustrerat en klocka (tiden) med tänder som äter av ett bord (som blir slitet). Jag fick min inspiration lite från en gammal skattkarta men annars har jag bara gjort det jag känt för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar