fredag 9 november 2012

Svenska uppsats "Gud vad pinsamt"


                                            GUD VAD PINSAMT!

Det mest pinsammaste som jag har varit med om hände när jag var fem år och var i flygplanet på väg till en skön semester med mamma och pappa. Det var första gången som jag satt i ett flygplan och mamma hade precis berättat om att man kunde få lock för öronen när planet lyfte och landade. Hon sa också att man kunde tugga tuggummi eller äta något segt om man fick lock. Jag fattade inte riktigt, bara lite. Men jag skojade till det och frågade om det var kastrullock man fick hålla för öronen. Mamma svarade nej och skrattade lite. 

Plötsligt så började planet gå fortare och fortare, jag fick en ask med sega små godisfrukter i och  till sist så lyfte det och jag fick lock för öronen. Men det fattade jag ju inte . Jag var bara glad över att jag fick godis. Jag började känna att jag inte hörde vad mamma och pappa pratade om så jag frågade vad de pratade om. Mamma och pappa sa att jag skulle vara tyst. När jag vände mig om så kollade alla i planet ,kändes det som, på mig och jag blev ju så klart rädd och orolig så jag kramade om mamma hårt. 

Sedan när vi var uppe i luften och mitt lock hade släppt så frågade jag mamma och pappa vad det var som hände innan. De visade sig att jag utan att jag visste om det hade skrikigt ut ”VA?”. Eftersom jag var liten så tog jag inte illa upp utan vi skrattade åt allt som hänt och sedan dess så har jag alltid försöka att komma på något bra sätt att undvika lock. Något av det jag provat är att lyssna på musik, tugga mycket tuggummi och att hålla för öronen medan planet lyfter och landar. Jag har faktiskt lyckats riktigt bra. 

                                      SLUT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar