måndag 17 september 2012

LÄXLÄSNING

                                        LÄXLÄSNING

s.45

* Jag brukar gör mina läxor när jag ätit mellanmål och när jag är ganska utvilad. Der är då jag koncentrerar mig bäst

* Jag brukar inte ta tiden eller hålla koll på den, jag brukar bara sätta mig med en eller högt två läxor per dag och gör dem i  min egen takt. Men om jag gissar  så sitter jag med mina läxor i ca två timmar med pauser.

* Jag brukar inte ha problem med att hinna med alla läxorna. Det skulle då vara om man får en läxa till dagen efter och man har en aktivitet på samma dag. Men då brukar jag göra dem på kvällen när jag har kommit hem.

* När jag gör mina läxor så sitter jag oftast i köket. Det är när mina föräldrar inte har kommit hem så det är tyst och lugnt.

* Jag sitter vid köksbordet, som nästan alltid är städat. Men ibland så är det ganska mycket papper där.

S.47

* De läxor som är lätta är de som jag redan kan en del om, t.ex matte, svenska mm.

* De läxor som är svåra att göra är de som jag har haft svårt att förstå, som NO, SO mm.

*De som passar bäst hemma är t.ex att läsa, matte och sådant som man måste kunna leva sig in i



1 kommentar:

  1. När man gör "jobbiga" läxor är det bra att ta till något minnesknep, t ex kan man göra mindmaps eller skriva stödord.

    SvaraRadera