måndag 10 september 2012


                                     Linn Martini Åk 7B Datum.  10/9-12
                                 HATTANALYS

                                                                   GUL HATT 

Jag älskar att spela piano! Det gör jag för att min farfar brukade spela för mig när jag var lite mindre, så fastnade jag för det. Nu går jag på pianolektioner och gillar att spela piano lika mycket ”eller kanske ännu mer” som jag alltid har gjort. 

När jag är med mina vänner och min familj så är jag ofta glad och på bra humör. För när jag är med dem så har jag nästan alltid kul och då är det svårt att vara på dåligt humör. Mina vänner gör mig glad, om jag är lite bekymrad eller sjuk så mår jag alltid bättre av att vara med mina vänner.

                                                    SVART HATT

Jag HATAR småkryp!!! De är så äckliga och vissa är läskiga. Jag blir inte direkt rädd men jag gillar de inte alls. Jag vet inte riktigt varför jag inte gillar dem, för t.ex. Spindlar: När jag var liten så kunde jag sitta och leka med en spindel, jag hällde lite vatten på spindelnätet så det blev fina vattendroppar på det. Då älskade jag spindlar men nu är det ett av de värsta småkrypen som finns för mig. Jag har faktiskt ingen aning om varför jag hatar dem nu det har bara blivit så.

                                                       RÖD HATT

Mina känslor kommer fram när någon i min familj eller släkt blir sjuk eller skadad. Ibland men inte så ofta och när det är riktigt allvarligt så kan jag bli ledsen också. T.ex. När min morfar dog så blev min mormor väldigt ledsen. Sedan dess så har hon haft problem med depression. Så nu när hon mår dåligt och går på piller för depression så mår jag dåligt och så är jag orolig.
Det är likadant med min kusin som är militär i Afghanistan. Han är där lite då och då och riskerar sitt liv för andra människor. Hans kompis trampade på en mina och blev av med både ben och armar. Tänk så skulle det varit han. Sådant blir jag orolig av.

4 kommentarer:

  1. P.Du har skrivit en bra och fyllig text och förklarade alltid varför och sånt.
    M. Det är svårt att komma på något dåligt men kanske att du kunde skriva en liten avslutning som "detta är jag" eller något sånt.
    I. Jag visste inte att du var rädd för småkryp.

    SvaraRadera
  2. Plus : Jag tycker att du skrev bra med mycket fyllig text . Du motiverade alla sakerna du skrev.
    Minus : du kanske kan skriva en vit hatt , så får man ett inslag på din familj och ditt liv .
    Intressant : Att du skrev om din kusin som är militär det är väldigt intressant jag tycker det är modigt av honom att jobba där .

    SvaraRadera
  3. p. Du skrev mycket och ordentlig.

    m. Och kanske skrivit till och med för lite mycket.

    i. Att du spelar piano

    SvaraRadera
  4. PLUS: Jag tyckte det var en lång och bra text och den förklarar mycket om dig och vad du tycker. ^^
    MINUS: Vet inte om det är något speciellt xd
    INTRESSANT: Du visar väääldigt tydligt att du verkligen inte gillar småkryp :P

    SvaraRadera