måndag 23 mars 2015

HKK Häfte

Matlagningshäfte








Affisch 


Självbedömning av matlagningsprov:

Jag tycker att jag planerade min tid väl eftersom jag fick klart hela maträtten på samma gång. Jag är nöjd med mina biffar eftersom förra gången gick de sönder och det blev köttfärs istället. Potatisen blev lagom saltad och lagom ugnsstekt. Salladen hade många färger och innehöll många vitaminer och mineraler. Däremot blev brunnsåsen inte alls bra. Den blev alldeles för tjock och salt, inte alls en god sås. Men trots att maten blev lite salt så smakade allt bra tillsammans.

Självbedömning av HKK affisch:
Jag har gjort en affisch som visar det som jag lärt mig mest av under terminen hittills. Det är då vad de olika regnbågens färger är bra för i kroppen och exempel på frukter/grönsaker i färgerna. Jag valde att ha med en överskrift som lockar till att fortsätta läsa vad som står och även försökt att ha med goda och tilltalande frukter/grönsaker som även dem gör att man vill veta mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar